måndag 1 december 2008

Fingret hos doktorn igen, tårar och bilbärgning

Dagen började sådär, varken jag, Martin eller Klumpen hade sovit speciellt bra. Men vid 10-tiden satte jag mig i bilen och åkte in mot stan för att kolla mitt finger hos cityakuten. Jag brukar parkera på Valhallavägen och ta bussen till hötorget så jag slipper leta p-plats. Men idag fanns det inte en plats i närheten av Valhallavägen, så efter mycket letande åkte jag in med bilen i stan och parkerade i Hötorgsgaraget, det är dyrt, men jag skulle ju bara visa fingret för doktorn, det borde ju inte ta så lång tid. Det tog inte så lång tid heller, allt såg bra ut och en halvtimme senare kommer jag tillbaks till bilen för att åka hem. Då vägrar bilen att starta... Det har hänt nån gång förut men då har det löst sig genom att man provar många gånger... Men... Inte en tillstymmelse till motorljud hur mycket jag än försökte.

Trött och gravidkänslig som man är började tårarna rinna och jag ringde min prins som ju alltid kan lösa allt... ;o) Han hoppade i bilen och åkte från jobbet till mig... Men... Det hjälpte inte, bilen startade fortfarande inte, så då var det bara att ringa bärgaren och börja ojja sig över hur mycket det kan tänkas kosta att laga bilen... Bärgaren dök upp, knackade lite på motorn, och vips så startade den... Sen informerade han oss om att hans hjälp inte skulle kosta nåt, det ingår i försäkringen. :o)

1 kommentar:

Annas resa sa...

Hej Emma!
Vad roligt att du har börjat blogga! Hit kommer jag gärna att kika in för att läsa om er och lill* Klumpen.

Har du lust att anta utmaningen som jag skrev på min blogg i går? Det vore kul att läsa.

Ha det bra!
Kram.