tisdag 2 december 2008

Bilen...

Jag skulle åka till Täby för att fika med ett par kompisar... Men först lovade jag att skjutsa Niklas till Mörby.
Jag hoppar in i bilen här hemma, det tar ett par försök, men sen startar den fint... Hemma hos Niklas och Wanda stannar jag, och provstartar, funkar jättebra. När vi, jag och Niklas sen kommer ut till bilen för att åka är den död... Men... Jag fick ju lära mig av bärgaren hur man skulle föra, så fram med skaftet till "fälgkorset", öppna huven och ett knack på startmotorn så startade den så fint igen.... Kvinnligt! :o)

Skjutsade Niklas men insåg sen att jag inte skulle våga parkera i Täby, tänk om knacningen inte fungerar nästa gång... Så det blev inget fika... :o(

Vi trodde vi skulle kunna skjuta upp lagningen av bilen eftersom den fungerade efter incidenten igår, men nu fik vi en verkstadstid 22/12, så det är väl bara att bita i det sura äpplet, men så mycket julklappar lär det ju inte bli... Fast Klumpen är väl den bästa julklappen i alla fall, så det spelar ingen roll... :o) Om den bara vill komma ut nån gång...

1 kommentar:

Unknown sa...

Det hör inte hit men vad kommer ungen bli mobbad mest för; att heta Thomas Emanuel eller en farmor som heter Jan-Eric?