fredag 16 september 2011

OK! Max tre dygn kvar innan bebisen vräks...

Jag var hos barnmorskan igår, ett besök som varken hon eller jag hade trott skulle behövas, men som bokades in "ifall att". Hon ringde och bokade igångsättning till på måndag, så har inte bebben kommit innan dess så kommer den i alla fall då (eller i värsta fall på tisdag...). Jag har varit lite tveksam inför igångsättning, då läkaren som lagade mig efter förra förlossningen nämnde att det inte är jättebra, eftersom det tenderar att sluta med sugklocka. Min barnmorska förstod min oro och jag fick en läkartid, redan igår. Efter diskussion med läkaren och besked om att jag faktiskt är öppen 1,5 cm, beslutade vi gemensamt att igångsättning är OK, under förutsättning att de avbryter om det går för sakta framåt. Så nu känner jag mig trygg med att det kommer gå bra, och att det senast blir måndag :)

Lilleman har under veckan vaknat på natten, och istället för att komma in till oss själv, som han brukar, ropat på mig och velat bli hämtad. Sen har det varit "ligga så nära mamma som går" som gällt resten av natten... Väldigt praktiskt för mig, som sover lite sisådär ändå... Men annars är han världens sötaste som säger att han ska pussa på bebisen när den kommit ut ;)

1 kommentar:

HannaiLondon sa...

Vilka fiiina barn!! Jag ser att ni hade med en rosa drackt... Nu hugger det i min livonder dags for varan att komma ut tror jag.