torsdag 22 september 2011

MAJA!!!

Så i helgen satt det igång med glesa värkar... På söndagen gick vi på Edsbacka marknad och jag fick stå och andas lite till och från, såg nog helt normalt ut ;). Sen på natten kom det igång mer och mer, och efter att först fått beskedet att det var fullt på förlossningen (vilket jag vägrade att acceptera), så lyckades de efter en timme fixa en plats till mig.
Vi lämnade Albin på dagis (jag satt i bilen och andades) och sen bar det av in till Danderyd, i bussfilen, med 3 minuter mellan värkarna. Väl inne, ca kl 8, fick vi ett rum och blev inskrivna. Sen gick det lite segt tills de tog vattnet, en timme senare var hon född, världens finaste Maja. Jag fick klara mig med lustgas, för nån mer bedövning hanns inte med. Maja vägde 3975g och var 52 lång.
Albin var med farmor och farfar första natten, när Martin sov med mig och Maja på Hotell-BB, nästa natt sov Martin hemma med Albin, världens stoltaste storebror.

Alldeles nyfödd

Söt! (Partisk?)



Stolt storebror på besök

Kärlek!

I knät

Tjena syrran

Lite galen är man ;)

2 kommentarer:

HannaiLondon sa...

Vilka fiiina barn!! Jag ser att ni hade med en rosa drackt... Nu hugger det i min livonder dags for varan att komma ut tror jag.

HannaiLondon sa...

PS du maste skriva om 'om mig' Maja har ju kommit :)