söndag 11 september 2011

Bebisrummet klart... Men ingen bebis...


I fredags åkte jag och köpte färg till bebisens rum. Och på eftermiddagen hjälpte blivande storebror mig att måla.

Albin hjälper till att måla bebisens rum
 Igår och idag har vi, mest jag, målat klart och klistrat upp de wallies vi köpt. Det blev jättefint, tycker vi i alla fall. Så nu står byrån på plats, och vi har lagt in en madrass på golvet, lite bebisgrejer (babygym, babysitter mm) och sånt i rummet. Men det är fortfarande rätt kalt.

Färdigt i bebisens rum
 Igår hann vi också med en tur till Mulle Mecks lekpark tillsammans med farmor och farfar.Det är så roligt där. Sen blev det lunch på ett café i närheten, innan vi åkte hemåt, via affären, för att äta middag och mysa.

Att gunga gungbräda var en riktig hit
 Idag åkte vi till Täby Centrum så att killarna i familjen fick besöka frisören. Albins favorit, Wahab, var inte där, men det gick bra med en av hans "kompisar", så nu har jag två nyklippta killar här hemma. Resten av dagen tillbringades här hemma. Jag fixade bebisrummet och Martin snickrade ett stabilare vedskjul än det vi haft förut. Albin lekte i sandlådan och hjälpte oss till och från.

Nu har jag gått en vecka över tiden... Nu tycker jag att det är mer än hög tid för bebisen att komma.

Inga kommentarer: