tisdag 6 september 2011

Falskt alarm...

Igår fixade jag en massa här hemma, skruvade ihop spjälsängen och sånt. I natt vaknade jag med värkar vid tolv. De gjorde hyfsat ont, men kom inte oftare än varje kvart. Efter att ha försökt ligga kvar i sängen nån timme, gick jag upp och tog alvedon, som inte fungerade. Så då vaggade jag runt med värkar varje kvart till ca. 03.30, då jag provade att gå och lägga mig igen. Och då, efter ett par värkar, somnade jag, och vaknade sen vid 6, helt utan värkar... Klockan nio hade jag ett inbokat besök hos barnmorskan, ett besök som förhoppningsvis var det sista innan bebisen. Men jag fick en ny tid nästa torsdag, för att ev. boka igångsättning.Men barnmorskan tror att bebisen kommer innan dess. Så vi hoppas hon har rätt :)
Idag har jag, efter nattens bravader, mest vilat på soffan. Man kan ju hoppas att det kommer igång igen i natt...

Inga kommentarer: