torsdag 18 februari 2010

Tar det slut någongång?

Albin fick antibiotikasalva till sina ögon av doktorn i måndags. Ögonen kladdar igen på nätterna, vilket leder till att han får panik för att han inte kan öppna dem och han hostar en del, men annars är han ganska frisk just nu. Ögoninflammationen har dock spritt sig till mamman (inte så konstigt eftersom en viss liten kille ska ligga och känna att mamma är där hela nätterna, och då kladdar de små händerna i hela mammans ansikte.). Igår var det högerögat, och idag är det vänsterögat... Jag jobbade måndag och tisdag och hade tänkt jobba idag också, men det är ju ingen idé när man inte kan öppna ena ögat... Risken är att vägarna jag ritar blir lite sneda då...
Inatt var ingen bra natt, förutom att jag ju fortfarande är ordentligt sjuk och hostar som en tok, så vägrade Albin att sova om han inte fick ligga PÅ mig... Så det blev inte mycket till sömn inatt... Dessutom tyckte han att 6.20 var en bra tid att kliva upp... Så lite möra är vi båda två just nu. Men vi har tagit en promenad till lekplatsen. Albin fick åka pulka, det gillar han verkligen. Det är konstigt vad lite frisk luft kan göra, jag känner mig genast något piggare... Albin somnade till i pulkan och sitter nu här bredvid och tittar på Teletubbies...

Nu hoppas jag att jag ska bli frisk också snart...

Inga kommentarer: