söndag 14 februari 2010

Sjuka - IGEN!

Trollungen!

Jaha... Förra veckan bestod av en dag vab, 1 1/2 dag sjuk, 1 1/2 dag jobb hemifrån (för att inte riskera att smitta någon efter min lilla magsjukesväng) och en dag föräldraledigt... Snart undrar de väl om jag har slutat på jobbet...
I fredags var jag föräldraledig för att sedan länge planerat besök hon ögonläkaren med Albin för att kolla om han har ärvt min skelning... Det verkade inte så, men det var svårt att se eftersom han vägrade att titta på de små bilderna som ögonläkaren visade...
Efter ögonläkaren kom Linnéa hit och var med mig och Albin medan Wanda var på MVC. Det var jättemysigt att ha henne här och båda barnen lekte och var glada. Till och med åt ordentligt gjorde de, båda två. :) När Linnéa hade åkt hem sov Albin middag, och vaknade efter en timme med nästan 40 graders feber... KUL! Han hade en prick på magen också, så jag misstänkte vattkoppor, men både febern och pricken försvann, så det var falskt alarm...

Två sötnosar!

Men mitt under ett försök till fredagsmysmiddag, kräktes han istället, antagligen på grund av allt slem i samband med förkylningen. KUL IGEN!

Vi hoppade över babysimmet på lördagen - IGEN - Och var hemma och tog det lugnt. Natten till idag var det inte Albin som hostade utan jag... Så det blev ett besök hos jourläkaren i morse och recept på penicillin och kortisontabletter för att bli av med infektionen... Vi åkte till Täby centrum för att Martin behövde klippa sig, och då upptäckte vi att kladdet i ögonen, som vi trott var från badet med olja igår, blev värre - Albin har ögoninflammation. Så när jag hämtade ut min medicin passade jag på att fråga om detta på apoteket och kom därifrån med salva och koksaltlösning. Så nu blir det VAB för Martin imorgon och på tisdag, så får vi se sen om jag får ta över eller om det går att skicka lilleman till dagis.
Idag firar jag och Martin 12 årig förlovning, det firade vi med att köpa hem indiskt. MUMS!

Inga kommentarer: