torsdag 12 januari 2012

Allt detta snor... och Dagisrevolution ;)

Lite hängig och febrig
Maja är förkyld igen - eller fortfarande... Hon har mått bättre och bara hostat ett tag, men nu är det nåt nytt med snor och lite feber. Hon får astmamedicin och har även fått flytande ventoline för att inte hosta hela nätterna... Så nu är det upphöjd huvudända på sängen -igen- och mycket bökande... Men, det positiva är ju att hon förhoppningsvis kommer att ha haft så många infektioner att hon kommer ha ett superförsvar när hon börjar på dagis ;)
Dagis ja... Det är ju ett kapitel för sig. Efter att ha varit ledig i drygt två veckor lämnade jag Albin på dagis i måndags. När jag hämtade var en personal ensam med alla barnen på avdelningen redan innan mellis. Så, förutom att hålla koll på barnen, så skulle hon fixa mellis till alla. Det fick bägaren att rinna över. Så jag mailade förskolechefen. Hon försökte med bortförklaringar, som jag inte köpte, så då föreslog hon ett möte mellan mig, förskolechefen och avdelningsföreståndaren. Jag pratade med Wanda, som också ville vara med, och vi kontaktade även en annan mamma, som vi vet varit missnöjd, men inte sagt nåt. Så nu är vi tre mammor som ska ha ett möte med dagis på tisdag... Kan ju bli spännande ;)

Igår var Niklas och Wanda här med barnen och åt lite köttbullsmiddag. Det är trevligt att umgås litegrann mitt i veckan, även om det blir kort och barnen är trötta.

Albin och Niklas tittar på nåt på datorn

Igår var Maja glad, hon gillar när det är full fart

Oavsett hur trött man är så ska man spela gitarr, tycker Alfons

1 kommentar:

HannaiLondon sa...

Men Maja ar ju varldens sotaste.