fredag 7 oktober 2011

Sjukgymnasten är knäpp...

Sover <3
Förra förlossningen fick jag en ganska stor förlossningsskada. Den här gången fick jag samma sak, men något mindre. Så efter förlossningen kom sjukgymnasten upp till vårt rum och lämnade information och sa att jag MÅSTE kontakta henne när jag kommer hem, för att boka ett besök. De har telefontid tisdag och torsdag 9.30-10. Så jag har ju förstås missat att ringa, fram till igår. Jag ringde, för att få beskedet att hon inte var där, men att jag kunde lämna telefonnr. så skulle hon ringa upp. I min värld hade de ju då lika gärna kunnat ha en telefonsvarare...
Sen var vi i Täby centrum, och då ringde hon upp. Jag berättade att jag ville boka en tid, varpå hon svarar : "Jag vet inte om du kommer ihåg det, men jag sa ju att du bara behöver boka tid om du har besvär, jag träffar normalt sett bara dem som har totalskador." Något förvirrad svarar jag att,  hon ju sa att jag skulle boka en tid, eftersom jag inte varit där efter min förra förlossning (de hade inte sådana rutiner då, trots att skadan då var total), då kom hon på att det nog var så, när hon tittade i journalen. Sen kommer frågan, "kan du komma kl. 8?" och jag svarade att jag har en son som lämnas på dagis kl. 9, så det fungerar inte så bra, då visar det sig att hon bara har tider kl 8 och 9 på morgnarna, så jag svarar att jag får väl se om min man kan lämna på dagis då. Då kommer nästa kommentar "Det är bäst om du kan komma utan bebisen." Är hon knäpp eller? Maja kommer vara 6 veckor... Jag klargjorde att Maja kommer följa med.

Annars har vi det bra här hemma. Maja äter, sover och bajsar, och tittar med stora ögon på oss. Hon har fått börja med napp ibland, då hon vill snutta, men blir sur när det kommer mjölk...

Sötaste nappmonstret :)
Det går jättebra med Albins lämnande och hämtande på dagis. Vi tar det lugnt på morgonen och äter frukost och myser, innan jag lämnar honom vid kl. 9. Då kommer han lagom till samlingen och hans kompisar välkomnar honom med öppna armar. Sen hämtar jag honom kl. 15, efter mellis, vilket också fungerar utmärkt :)
Nappmonstret i bilbarnstolen

Inga kommentarer: