måndag 31 oktober 2011

Blöjfritt?! Och en trevlig helg med mycket umgänge.

Världens finaste barn <3
Oj, har det gått en vecka till redan? Kan inte förstå hur jag hann blogga jämt när jag var hemma med Albin ;) Nu är dagarna lite mer hektiska med hämtningar, lämningar, handling och städning ;)

I förra vecka hade Albin ingen blöja på sig hemma på eftermiddagarna, och det gick bättre och bättre. I fredags, när han var ledig från dagis, åkte vi till Aquaria, och Albin ville inte ha blöja, så vi åkte utan. Och det gick jättebra, kanske mest på grund av att mamman var på honom som en igel om att kissa ;) Sen har han varit utan blöja hela dagen, och förutom ett par olyckor i lördags, har det gått jättebra. Så idag lämnade jag honom på dagis utan blöja, men med massor av extrakläder ;) Vi får se hur det går, men man får väl räkna med lite olyckor i början... Han är i alla fall otroligt duktig, tycker vi :)

Helgen har gått i umgängets tecken. I lördags var först Martin och Albin och badade, sen åkte vi och fikade hemma hos Björn och Tina, och firade Tina som fyllt år. Sen åkte vi vidare till Tom och Anna och åt trevlig middag. I går var vi hemma, Martin bytte däck, jag bakade bullar och sen kom fam Furuvik och fam. Wendel hit och fikade. Familjen Wendel stannade på pizzamiddag också. Mycket trevligt, och Albin och Alfred lekte och hade roligt.

Albin och Alfred fiskar
Kvällen avslutades med badstund. Maja fick bada med Albin en liten stund, innan hon fick gå upp och Albin fick fylla på med mer vatten och massa leksaker :)

Premiärbad tillsammans

1 kommentar:

HannaiLondon sa...

Vilken duktig kille ni har! Jag forstar att du inte har tid att blogga nu. Forstar inte hur du har tid att ata. Jag har bara ett barn och hinner kanppt men nu sover hon sa nu kan jag a) roja lite b) vila c) ata... jag vet vad jag borde, vet vad som kommer handa :)