onsdag 2 juni 2010

Allergi och sjuka...

Glassarkillen


Vi har ju misstänkt att lilleman har allergi, och för ett par veckor sedan skulle han ju pricktestas. Då fick han ingen medicin den dagen, men det räckte tydligen inte, så vi fick komma tillbaka en vecka senare, och då skulle han ha varit utan medicin i 5 dagar... Det var inga roliga dagar, förutom allergin lyckades han få en förkylning med feber då. Han mådde jättedåligt och slutade prata, det var bbara gnäll hela tiden, stackaren. Hos doktorn visade pricktestet ingenting, mend et är tydligen vanligt hos så små barn, och eftersom han uppenbarligen är allergisk ska vi ge honom medicin nu under pollensäsongen. När han fått medicin igen blev det ett helt nytt barn, och nu pratar han hela tiden, och det kommer nya ord varje dag. Just nu är det väldigt mycket "bilar" som sägs, men takto (traktor), omma (blomma, gårdagens nya ord) , oscht (ost), atten (vatten), och den gamla favoriten bada förekommer ofta också. Han ska på 18-månaderskontroll imorgon, och då brukar de fråga hur många ord barnet kan, jag räknade igår men tappade räkningen vid 22... Jag tror inte det spelar så stor roll om han kan 22 eller 30 ord, det viktiga är ju att han försöker kommunicera :)
Annars rullar vardagen på med jobb och dagis. Albin trivs verkligen på dagis, det känns skönt, för efter sommaren kommer han antagligen att få gå ännu lägre dagar eftersom jag byter jobb...
Just nu har jag bihåleinflammation och Martin har tappat rösten, allt på grund av förkylningen som Albin drog hem för 2 veckor sedan. För Albin blev det en mild förkylning, men för oss har det blivit värre...

Nu är det bara en månad kvar till semestern, och alltså bara en månad kvar för mig på mitt nuvarande jobb... Lite stressad blir man, men det kommer nog gå bra :)

Inga kommentarer: