fredag 16 oktober 2009

10 månadersdagen och kräk x 3

Idag fyller Albin 10 månader...
Jag var hos optikern i morse. Jag skelar tydligen så mycket att det är konstigt att det inte upptäcktes på bvc när jag var liten... Så det kommer att bli terminalglasögon för mig. Måste dock förts gå till ortoptisten som ska kolla hur skelningen är och hur glasen ska vara... Så i november ska jag dit...
Efter optikern bestämde jag mig för att ta ledigt resten av dagen och Martin och Albin kom in till stan. Vi gick till Friday's för att äta lunch. Trevligt. Albin åt lite pannkakor och var glad och nöjd, men strax efter att våran mat kommit så kräktes han... Jättekul! Så det blev en tur till doktorn på Martinasjukhuset igen. Där kräktes han igen i väntrummet, praktiskt, Martin var och hämtade bilen och jag hade ingen skötväska med mig. Men som tur var kom Martin strax därefter. Doktorn misstänkte de förkylningsastma, så han fick bricanyl. Kräkningarna kan bero på allt slem, men doktorn påpekade att Albin har en del att ta av... Kallar hon vårt barn för tjockis?
Sen blev det hemfärd och lite mys hemma. Precis när vi lagat mat och satt oss ner satte det igång igen. Så det blev duschen för mig och Albin...
Nu försöker vi hålla honom på flytande föda för att se om det går bättre... Vi hoppas att han ska vara bättre snart...

Imorgon ska Martin vara i Vaxholm kl 6.15 för att ta upp båten. Härligt ;)

Inga kommentarer: