söndag 12 maj 2013

Härlig långhelg

I torsdags bar det av till båten för att fixa inför sjösättningen. I det härliga sommarvädret gick det jättefort och var riktigt mysigt. Sen åkte vi till barnens gammelfarmor för att fira hennes födelsedag.
I fredags var vi hemma och pysslade på tomten. Fästingbussen stod utanför coop, så vi passade på att vaccinera mig och barnen. Det gick superbra, båda barnen var jätteduktiga och fick varsitt klistermärke av sköterskan.
Lördagmorgonen tillbringade Martin med sjösättning och jag och barnen åkte till Täby och köpte presenter till Sofia och Sebastian som fyllt år. Sen åkte vi till dem på kalas, hela familjen. Trevligt! Alla kusinerna lekte och hade jätteroligt tillsammans.
Idag har vi varit hemma igen och fixat på tomten och njutit av solen. Martin åkte iväg med sin pappa och köpte en altandörr som jag hittat på blocket. så nu är första steget taget för att ordna en utgång mot baksidan ;)
Jag och Albin tog vår första cykeltur idag. Jag hade Maja i barnstolen bak och Albin cyklade själv. Så roligt, och riktigt häftigt att ha en så stor kille som kan cykla helt själv,helt utan hjälp.

I allmänhet har barnen lekt jättefint i helgen. De börjar verkligen uppskatta varandras sällskap och leker ofta tillsammans. Härligt att se hur roligt det kan vara med syskon.















Inga kommentarer: