söndag 4 november 2012

Frisk Maja men sjuk Albin...

I fredags var jag och barnen lediga. Vi åkte in till Stadsmuseet och tittade på Alfonsutställningen och lekte på torget. Dit tog vi oss med bil, tunnelbana och buss :) ett riktigt äventyr, ett lyckat sådant :) Det märks verkligen att Albin börjar bli stor. Han är jättelätt att ta med sig.
På kvällen åt vi köttfondue med Sidfalkarna här hemma. Barnen hade fredagsmys i Albins rum och Maja lyckades lyckligt sno några godisar när ingen såg...
I går var det sista gången på dansen. På eftermiddagen var vi på Lek och Bus och båda barnen hade jätteroligt.
I morse stod jag och rengjorde barnstolen i duschen. när jag vände mig om hittar jag Maja i handfater. den lilla klätterapan :) Sen ringde Neo och frågade om Albin ville komma och leka. Det ville han, och vi såg vår chans att åka och återvinna glas och handla lite med bara ett barn. Men på vägen till Neo började Albin gnälla och sa att han inte ville leka med Neo. Men efter lite övertalning stannade han där och lät oss åka. När vi kom tillbaka efter en knapp timme klängde han på mig och var jättetrött. Och, ja, när vi kom hem visade febertermometern på 39 graders feber... Så jag och Maja fick åka på middag hos Thomas och Helen själva.
Imorgon blir det VAB för Martin. Jag tar tisdagen.

Inga kommentarer: