söndag 10 oktober 2010

Härlig helg - som vanligt!

Albin provar sin nya, fina overall. Den ser otroligt stor ut på galgen, men på är den bara lite stor, kommer bli perfekt i vinter :)

I fredags åkte Albin och jag och träffade mamma på växtbutiken. Vi köpte massa ljung som vi åkte hem och planterade. Sen åkte Martin och Albin fyrhjulingen till Mamma och Mats för att Albin ville visa den, jag följde efter med servicebilen.

I lördags åkte vi till Arninge och var där 9.45, eftersom M läst på nätet att Jula skulle öppna då, men han hade läst fel, det var deras telefonkundtjänst som öppnade då ;) Så vi fick vänta i en kvart innan de öppnade. Sen hann vi med både jula, leksaksaffären och skoaffären. När vi kom hemm grävde vi (Martin) ner kabel till lyktstolpen vi ska ha här ute. Jag och Albin plockade lite på tomten och byggde tågbana (när Albin säger det så låter det som dagmamma) inomhus. Albins farfar kom förbi efter att ha flugit upp för sitt flygcertifikat och lyckats bra. Grattis till flygcertet farfar! Strax därefter kom Tom, Anna, Sofia och Sebastian hit. Albin visade Sofia sin eljeep, och hon blev förstås stormförtjust och körde omkring här med en nöjd Albin på passagerarplatsen. Sen stannade de på middag och barnen lekte tills de var helt utmattade. Sofia hade helst stannat kvar, men Tom (som tror att vi bor typ i Norrland) övertalade henne att följa med hem eftersom vi bor så långt från dem ;) Mycket trevligt var det att ha dem här i alla fall!

I morse väckte Albin mig med en klapp på kinden och ett: "Hej mamma, mojjon!", vilket betyder: "Hej mamma, god morgon!". Efter en sån underbar start på dagen kan ignet gå fel. Och dagen har varit jättebra. Efter frukost åkte vi och hämtade lyktstolparna hos Sidfalks, och sen satte Martin upp den ena (men elen är inte inkopplad än). Sen kom fam. Sidfalk och vi lekte ute, gungade, grävde i sandlådan, och grillade sen korv i vindskyddet. Wanda berättade för barnen att det bor ett troll i stenen, så de ägnade en lång stund att knacka på hos trollet och ropa på trollet ;)

Albin och Linnéa har picknick i trollskogen.

Albin var tuff i mössan han fått av mormor

Efter att barnen sovit middag kom Sidfalkarna tillbaka hit och vi drack lite vin och åt sushi tillsammans med mamma och Mats. Trevligt, om än inte så lugnt med tre yrväder ;)

På fredag åker jag till Chicago med jobbet. Jag ska vara borta i fyra dagar och är inte superpeppad. Men jag försöker peppa mig och bortse ifrån att jag missar en helg med finaste familjen i välden.

Inga kommentarer: