torsdag 21 januari 2010

Inskolningen går fort nu...

Morgonen idag började, som vanligt numera, med att Albin ville kliva upp för att dammsuga med sin leksaksdammsugare...


De tre dagarna som vi hade inskolning förra veckan innebar bara en timme om dagen, och Albin vågade sig längre och längre från oss och man märkte att han gillar sin fröken Lena. I tisdags, efter tre dagars uppehåll, gick det också superbra, så igår fick Martin lämna honom i en kvart ungefär, och i morse när jag och Albin kom dit fick jag lämna honom och vara borta i en timme och en kvart. De flesta föräldrarna är kvar fortfarande, det är bara Albin och en liten tjej som blir lämnade... Det känns lite konstigt att gå, men det är ju bra att det fungerar så bra :) Och det hade gått bra även idag, han hade varit lite ledsen när jag gick, men det gick över fort, sen hade han fått en blodsockerdipp och fått en liten bit knäckebröd, efter det var allt frid och fröjd igen. Men det var någon som blev glad när han såg mig när jag kom tillbaka, jag fick massor av kramar och pussar :)
Imorgon är det Martin som har inskolningen, eller snarare lämnar och hämtar som det ser ut nu... Då är det dagis mellan 9 och 11. Sen, nästa vecka är det lunch också, i början av veckan, och sen både lunch och vila i slutet... Sen är inskolningen klar!

Inga kommentarer: