onsdag 13 januari 2010

Första dagisdagen!

Idag var det dags. Första dagen på dagis. Det innebar en timme mellan 8.30 och 9.30. Albin höll sig till en början nära mig, men var nyfiken på allt spännande. Sen vågade han sig på attleka lite med sin fröken Lena. Det gick braen stund, men plötsligt kom han på att han inte såg mig (jag satt bakom honom), då blev han jätteledsen:(. Men det gicköver efter en kram och lite gos, och sen vågade han sig iväg på egna äventyr en stund innan det var dags att gå hem. Imorgon är det pappan som följer med.
Martin fick idag en rolig överraskning, Försäkringskassan hade betalat ut lite pengar till honom. Självklart ringde han och frågade varför (Försäkringskassan brukar ju inte betala utpengar den 13:e, så nåt skumt var det ju), och då visade det sig att de missat att betala ut för en massa av hans dagar till honom, så på fyra månader hade han fått 8000kr totalt. Konstigt att det har varit lite tight ekonomiskt... Men nu betalade de ut resten retroaktivt, så det är väl bara att tacka ochta emot.

1 kommentar:

wanda sa...

Vad skönt med pengarna. :-) Välbehövligt.

Hörde att Albin och Olivia var de enda två som vågade åka rutschkana idag.

Min egen prinsessa vågade tydligen sig på att gå mer än en och en halv meter från sin pappa också idag, det var skönt att höra för mig. Undrar om det blir värre eller bättre med mig imorgon. :-)