söndag 15 november 2009

Helg igen!


Sötnosen!

Oj vad fort veckorna går!

I veckan var jag och vaccinerade mig mot svinisen, på något sätt lyckades jag slippa köa. Jag gick på vårdcentralen i gamla stan, och det gick snabbt och smidigt. Men igår läste jag i tidningen att vissa län, typ skåne, har vaccinerat alla riskgrupper och bran och nu är inne på friska vuxna... Tyder inte det på lite skev fördelning av vaccinet när det inte räcker till barn och riskgrupper på vissa ställen medan det räcker till friska vuxna på andra? Visserligen är jag lite trött på hypen kring svininfluensan, det är ju ändå "bara" en influensa och de allra flesta klarar sig, precis som vid säsongsinfluensan, bra. Men, men...

Vi fick svar på Albins blodprov häromdagen, och det visade inte på någon penicillinallergi, men det är tydligen inget säkert svar, så nu i veckan ska han tillbaka för att få en dos penicillin under övervakning, så vi får väl se, förhoppningsvis var det en engångsföreteelse och inte allergi...

Igår var vi hemma hos Ann och Herman och lilla Elin och åt middag, det var jättetrevligt, men unge herr Söderström hade bestämt sig för att inte somna, så vid 21:30 fick vi åka hem med en övertrött kille som somnade nästan direkt i bilen... Senare på kvällen ringde mamma och Mats och berättade att de haft inbrott i lägenheten. De kom ner sent igår och då har någon brutit sig in och snott TV:n och lite smycken. Trist! De kände sig inte bekväma att sova där, så vi fick nattgäster som stannar några dagar, trevligt för oss.

Imorgon blir Albin 11 månader :) Snart fyller han ett år. Vår stora kille...


Mammas gamla docka är jättefin och får massor av pussar och kramar...



Inga kommentarer: