torsdag 5 mars 2009

Snopet! Inga mer allergisprutor...

För ett par veckor sedan ringde jag och bokade tid för ny spruta på allergimottagningen (jag har tagit sprutor var 6:e vecka i 6 år). Senaste sprutan tog jag i november och då hade de inte uppdaterat till kalendern efter årsskiftet, så jag skulle ringa senare och boka tid. Men det gjorde inte någonting att det blev lång tid mellan sprutorna... Så idag klev vi upp tidigt för att åka till Danderyd. Jag parkerade och satte på bilstolen på nya vagnen (underbart :) och gick in och betalade 300kr. Inne hos doktorn berättade han att det gått för lång tid sedan senaste sprutan och att jag är så känslig att de inte kan ge mig en spruta för det blir som att börja om. Men full effekt ska vara uppnådd, så det gör ingenting sa han och skrev ut massa recept på allergimedicin och grejer. Jag fick tillbaka mina 300kr ochgick sen därifrån och packade in plutten i bilen och åkte hem igen...

I eftermiddag blir det ett besök på mitt jobb och sen ska vi åka och titta på ny bil...

Inga kommentarer: