måndag 28 januari 2013

Vab, magsjuka och öroninflammation

I onsdags kväll började Maja kräkas. I badkaret. När hon badade med pappan och brorsan. Blä!
På torsdagen mådde hon bättre och Martin vabbade och jag jobbade lite hemifrån i min panik för att bli sjuk... Lite feber hade hon och hostade och snorade. På fredagen vabbade jag. Och förutom lite feber och dålig aptit mådde Maja ok. På lördagen hade Martins morbror Stefan 50-årsfest, men jag fick stanna hemma, eftersom Maja var sjuk. Typiskt, vi hade ju bokat barnvakt :(
På söndagen vaknade Maja utan feber och vi var hemma på förmiddagen. På eftermiddagen tog vi fyrhjulingen till vindskyddet och grillade korv. Men Maja var kinkig. Väl hemma igen visade det sig att hon hade feber, 38,2 grader. Då beslutade vi att ta en sväng till Martinasjukhuset, där de tog prover och febern hade gått upp till 39,1 grader. Men, proverna visade på virus och vi fick åka hem efter lite febernedsättande. Väl hemma så ringde doktorn upp och berättade att hon hade funderat lite och att hon skulle skriva ut penicillin, för Maja hade ju ändå öroninflammation... Så, nu blir det mer vab. Idag är Martin hemma så tar jag imorgon...









Inga kommentarer: