tisdag 28 februari 2012

Hemma efter en Sälenhelg

Mina skatter

I torsdags bar det av upp till Sälen. Vi hade det jättemysigt. Albin åkte lite skidor och sen var det skoter för hela slanten. Albin, Martin, Björn och Tina åkte skoter till Kläppens toppstuga och jag och Maja tog liften. Trevligt! Sen körde vi afterski med våfflor ute i solen.

Det är jobbigt att åka skoter. Albin somnade på skotern på tillbakavägen och fick sova vidare i Majas vagn sen.


Mys ute i solen


Maja fick inte åka skoter, men hon fick provsitta medpappa.


Vi åkte hem tidigt i söndags för att hinna till simskola och babysim. Så efter en lång bilfärd fick vi sprattla loss i det varma vattnet. Instruktören råkade ju dyka ett svårare dyk med Maja förra veckan på återbadet, då han trodde att hon gick en senare kurs. Men nu fortsätter vi att dyka så, hon är jätteduktig och älskar att simma och dyka. Igår var det också återbad, och till Albins lycka var en av de söta tjejerna där. Han frågade oss innan om vi trodde hon skulle komma ;) Sötnosen!

Min förkylning vägrar att ge sig och har nu satt sig fast i bihålan på höger sida. Lite feber dök också upp i går kväll. Suck! Så jag var hos doktor idag, men där gör de ingenting förrän om ytterligare en vecka... Dubbelsuck!

Maja vill helst sitta hela tiden och sitter mer och mer stabilt, utan stöd. Rullar gör hon också, över hela golvet. Sen försöker hon krypa, men hon får inte riktigt till det, vilket leder till mycket frustration ;)

Mina busungar ;)

Inga kommentarer: